نمونه برگه یادبود

وقف کتاب ادعیه برای یادبود

نمونه متن یادبود و وقفنامه طرح جنت النبی

آیا مرده ها می فهمند که ما برایشان صدقه یا خیرات می دهیم؟

به هنگام مرگ، ملائکه‌ مرگ که جنود و کارگزاران حضرت عزراییل (علیه‌السلام) هستند، روح را کاملاً تحویل می‌گیرند. یعنی تعلق او به بدن و به دنیا کاملاً قطع می‌شود. در چنین حالتی، نعمت «اختیار» سلب می‌گردد، ولی دلیلی نیست که ارتباط قطع شود. بلکه این ارتباط دیگر به میل و اختیار خودشان نخواهد بود.

وقف کتاب ادعیه برای یادبود

   
نمونه متن یادبود و وقفنامه طرح قاب خاطره جهت چاپ در کتاب ادعیه و قرآن

نمونه متن یادبود و وقفنامه طرح قاب خاطره جهت چاپ در کتاب ادعیه و قرآن

    بر همین اساس، ارتباط شخص از دنیا رفته، چه مؤمن باشد و چه کافر، با خویشان، دوستان، آشنایان و آن چه به او علاقه داشته، برقرار می‌شود، اما اختیاری در آن ندارند. بلکه باذن الله و بر اساس علم، حکمت، مشیت و اراده‌ او این ارتباط برقرار می‌شود. چنین نیست که همه مردگان به هنگام ارتباط با زندگان در دنیا، شاهد همه رفتارها، گفتارها و کردارهای آنان باشند، بلکه میزان آگاهی آنان، با قوانین و شرایط حیات برزخی آنان انطباق دارد. ثواب خیرات و مبرات زندگان، چه معنوی باشد، مثل نماز، تلاوت قرآن، زیارت، دعا، استغفار و… و چه مادی باشد، مثل اطعام فقرا، دستگیری از مساکین، رسیدگی به ایتام، صدقه و… نیز به لطف الهی به آنان می‌رسد، چنان چه ثواب باقیات الصالحات‌شان تا اثر دارد به آن ها می‌رسد. آیا این خیرات در آرامش روحی و بخشش گناهانشان اثر دارد.  

قیمت کتاب دعا ارتباط با خدا

     

بهترین خیرات برای اموات چیست؟

براساس روایات و سخن بزرگان دینی پنجشنبه و جمعه های هر هفته فرصت مناسبی است تا یادی از اموات کنیم.یادی که در طول هفته می تواند با خواندن یک سوره از قرآن کریم، به جا آوردن دو رکعت نماز و … ادا شود. البته وقتی هروقت صحبت از خیرات برای اموات می شود ذهن ها به سمت اغذیه می رود، اما طبق آنچه بیان و تاکید شده است بهترین خیرات برای اموات خواندن نماز، گرفتن روزه و خواندن قرآن است.
 

چاپ کتاب دعا برای اموات

 
چاپ کتاب ادعیه برای اموات

چاپ کتاب ادعیه برای اموات

    مرحوم «علاّمه مجلسى» دراین باره مى فرماید: «مخصوصاً دعا کردن براى آنان در نماز شب و بعد از نمازهاى فریضه و در مکان هاى زیارتى خوب است و براى پدر و مادر باید بیشتر دعا کرد و اعمال خیر براى آنان بجا آورد.» البته عمده خیرات براى پدر و مادر، اداى قرض آنان و اداى حقوق خدا و خلق از جانب آنان است.
 

بهترین خیرات برای اموات از نگاه قرآن کریم

درباره بهترین خیرات برای اموات، قرآن کریم به طور مستقیم و صریح صحبت نمی کند، اما این مسلّم است که دعا برای اموات و نیاکان و نیز فرهنگ تجلیل و به نیکی یاد کردن از مؤمنان خفته در خاک، مورد تأیید قرآن است. برخی از آیات در این زمینه چنین است.  
 
نمونه متن یادبود و وقفنامه طرح کمان

نمونه متن یادبود و وقفنامه طرح کمان

    «یُنَبَّؤُا الْإِنْسانُ یَوْمَئِذٍ بِما قَدَّمَ وَ أَخَّرَ»؛ و در آن روز انسان را از تمام کارهایى که از پیش یا پس فرستاده آگاه مى‏کنند.   واژه «أَخَّرَ» براساس یکی از تفسیرها، کارهای خوب یا بدی است که پس از مرگ انسان از طریق بازماندگان عاید انسان می‌شود، یا سنت‌های خوب و بدی است که انسان به یادگار گذاشته و مردم با عمل کردن به آنها هر ثواب و یا عقابی را که کسب می‌کنند، برای بنیان‌گذارش نیز ثبت خواهد شد.  

 قیمت کتاب دعا ارتباط با خدا

   

کتاب منتخب ادعیه ارتباط با خدا ترجمه الهی قمشه‌ای

قیمت اصلی 75,000 تومان بود.قیمت فعلی 40,000 تومان است.
  • مترجم: استاد مهدی الهی قمشه‌ای
  • خط: نسخ رایانه‌ای
  • ابعاد: جیبی (16×12 سانتی متر)
  • تعداد صفحه: 160
  • نوع جلد: شومیز
  • نوع چاپ: تمام رنگی

وقف امر شریفی است و باقیات الصالحات است و آثار آن بعد از مرگ هم شامل حال انسان می‌شود.

با وقف کتاب ادعیه از ثواب قرائت آن بهره‌مند خواهید شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه در “وقف کتاب ادعیه برای یادبود

  1. عباس رضایی راد گفت:

    با سلام
    اگه بخواهیم دعا سفارشی چاپ کنیم انجام می‌دهید؟ مثلا دعاها و سورهاشو خودمون بگیم؟

    1. rezvan گفت:

      با سلام و احترام
      امکانش هست، منتها برای تیراژ 3000 جلد
      برای مقدار کمتر برای شما صرفه اقتصادی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *